söndag 7 augusti 2011

Hershey Park

Jag är på mini semester med v-familjen. Vi var på Choo Choo barn där de hade miniatyr land med tåg och annat. Ganska coolt. Det ligger i Pennsylvania och vi var mitt i smeten där många Amish people bor. Så vi såg en hel del av dem :D

Idag var vi på Heshey Park vilket är en nöjespark precis som Six Flags. Den ligger precis vid chokladfabriken som gör den amerikansk populära cholkaden Hershey. Jag tyckte bättre om denna park än Six Flags. Den är större (fast mer barn-åk så jag tror inte det är mer berg-och-dal-banor) renare, man får ta med sig väskora på åken så man behöver inte betala massa för nytt skåp för varje åk, åken går inte sönder stup i kvarten och de har mer vatten-åk. De har ett vattenland och ett zoo som allt ingår.

Imorgon vet jag inte exakt vad vi gör. Troligen kommer vi åka tillbaka till parken eller till choklad museumet där man kan experimentera med choklad m.m.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar