torsdag 28 juli 2011

MYGG JÄVLAR

Jag har insett nu att i NJ fanns det inga myggor. Här är de så fort man ens närmar sig en buske, och de älskar mig. Jag har funderat på om det verkligen är myggor, men min värd-pappa förklarade för mig nyligen att de är för att jag inte är van vid deras myggor.
Dessa myggbett kliar inte mer utan det är snarare att när det slutat klia (jag börjar aldrig klia på dem så kliandet brukar försvinna efter en halvtimme på en höft) växer de. När man vaknar på morgonen är bettet lika stor som en 5-krona (om man har tur) men oftast större och rött.  Det kliar inte längre men känns hårt, typ.
Väldigt vackert :D Speciellt om man har flera samtidigt.
Fast ringarna blir mindre i alla fall tror jag. Mitt första bett började jag undra om jag fått borelia, det blev lika stor som en tennisboll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar