måndag 18 juli 2011

Virginia

Jaha, nu är jag i Arlington, Virginia. Det är en ganska stor förort till DC. Så fort man har gått över bron från Dc är man i Arlington. Det är jätte annorlunda. Det positiva är att man kan gå till fler saker. De har trottoarer och på vissa ställen finns det cykelvägar. Det negativa är att det är en förort till DC och inte New York... Det kommer nog ta ett tag innan jag vänjer mig vid lugnet. Sen får jag väl spara lite pengar så ajg kan åka till NY och festa.
Jag bor i ett stort fint hus. Husen är närmare varandra här än i NJ. Några få hus bort bor Carmen, en trevlig tjej från Syd Afrika som har förlängt ett år. En till bit bort bor en nykommen tjej från Brasilisen, men hon är på semester nu. Min värdfamilj känner deras familj, de är med en annan organisation.
Området här en pool dit vi kan gå.
Familjen är jättebra! Jag klickar mer med dem än min förra. Jag tyckte jättebra om min förra familj, de respektera mig, var väldigt schyssta och de ända jag vet om där jag har precis samma privileger som resten av familjen. Men vi klickade aldrig till 100 procent. Det var aldrig så att jag och M stod och pratade bara för att vi kände för det. Jag är mycket bekvämare i min nya familj. Barnen är super söta. De har tre pojkar. 4, 6 och 8 år. Pappan är från Holland och har bott här i 10 år.

Jag har hunnit med endel. I torsdags åt jag middag med familjen. I fredags kollade vi på de två äldsta pojkarnas gymnasik uppvisning. Alla barnen på campet gjorde en hjulnng eller ne kullebytta och fick sedan sin medalj. På kvällen tog Carmen med mig till hennes kanadensiska vän. Vi åt kinamat oc kollade på film. I lördags kollade jag är älsdta pojken I simmade för sitt simlag (områdets pool har ett sim-lag). På kvällen gick jag över till Carmen. Vi gjorde oss i ordning och gick sedan ut på en klubb i DC för att hennes tyska kompis hej-då-fest. Det var kul, men klubben söööög... Tror bara det är dåliga klubbar jag kan komma in på..
I går spelade jag och L (mellan pojken) spel på min dator och sedan hämtade en annan syd afrikan, Nicole, upp mig. Vi + hennes tyska kompis Lilia åkte på en utomhusbio vid vattnet. Det var jättefin men man hörde inget.. Det var för mycket folk.

1 kommentar: