måndag 11 april 2011

Firandet av Lindas fördelsedag och återseendet av Lina!

(Varning1 : visst innehåll är snott från Lindas blogg, men små ändringar, på grund av lathet)
(Varning2: långt inlägg, men läsvärt tycker jag)

Jag har haft en super helg. I fredags hängde jag med v-familjen och hade det trevlig. Vi såg också eat pray love som jag velat se sedan jag läste boken. Boken är djupare kan man lugnt säga.

I lördags åkte jag och Linda in till New York för att träffa Lina (äntligen!). Med glatt humör åkte vi i min bil vid elva för att hitta en overnight parking där vi kunde ställa bilen under natten. Man får inte bara ställa bilen var som helst här för då bogserar de bort den eller så får man böter.

Det goda humöret förstördes efter en stund när vi inte hittade parkeringen. Vi körde rundor, stannade och frågade folk men ingen visste. Till slut drog vi till polisen och frågade. Dörren var låst, på väggen satt en knapp man skulle trycka på. Linda tryckte och tryckte men inget hände. När vi precis hade vänt oss om för att gå hör vi en röst. Haha vi bara tittar på varandra och tänkte va f*n? Vart kommer rösten ifrån. Men den kom från en högtalare uppe i taket. Det kändes konstigt att prata medbara en röst. Jag hoppas de inte kunde se oss för jag stod och kollade rakt upp för att prata med högtalaren. En polisman släppte i alla fall in oss och sa att man får lov att ställa bilen en natt på tågstationens parkering om man ringer ett nummer efter klockan halv sju och ger registreringsnr. Vad bra tänkte vi, och sprang tillbaka till bilen för att hinna med tåget.

Men eftersom någon högre makt alltid är emot oss missade vi tåget med någon minut. Vi ställde bilen och gick till busshållsplatsen som jag hade kollat upp skulle ligga precis vid tågstationen. Vi väntade några minuter och tog bussen. Vi följde efter en man som också skulle in till New York. När vi skulle byta buss fick vi vänta och vänta och vänta. Och när vi äntligen hade kommit på bussen fick vi vänta ännu mer.. Efter två och en halv timme var vi framme i New York. Färden som normalt brukar ta oss mellan 40-50 min hade nu tagit oss två och en halv timme. Vi kom fram samtidigt som om vi hade väntat på nästa tåg som gick två timmar efter det vi missade.
Vi mötte upp Lina på time square. Sjukt konstigt att se henne här, en bit från mitt gamla liv i mitt nya. Nu vet jag hur Sofia kännde när vi hälsade på henne i sommras. Hon sa hela tiden "det är så sjukt att ni är här".

Mitt och Lindas uppdrag var att boka en limo till kvällen. Vi ringde det nr jag hade skrivit ner men de var fullbokade. Vi ringde några nummer till men alla var full bokade. Tillslut hittade vi en. Den var till och med billigare än de andra!

Vid sju tar vi tunnelbanan till ground zero där vi ska försöka hitta hotellet vi ska sova på. Med Linas karta i handen beger vi oss. Men vi hittar inte gatan och fattar ingenting. Vi hittade dock en skylt med gatunamnet som pekar rakt in i en byggnad... Då kollar Lina på året när kartan var gjord, 1995 haha men klockan tio i nio är vi inne på hotellrummet och vår Limousine kommer halv tio!! Det blev att slänga på sig kläderna och sminket. Fattiga (snåla, om man vill säga så) som vi är har Aleksandra bokat en hotelrum för två, vi smyger in åtta stycken.

I två timmar körde limon runt och vi hade jättekul! Den släpper av oss utanför klubben där vissa inte kom in så vi drog (gick) till en annan runt hörnet. Det visar sig vara en asiatisk klubb och vi sticker ut i mängden. "Men det blir ju vad man gör det till och vi gjorde det asbra!!"

Dagen efter äter vi frukst på Donkin donuts, jag äter min första dounat i USA! Resten av dagen spenderar jag, Linda och Lina i Soho där Lina shoppar ännu mer, hon köper en resväska som kommer väl till hands. Halv sex säger vi hejdå till Lina. Det känndes verkligen inte som att vi sa hejdå för ett år framåt vilket är verkligheten.. Vi tar tåget hem och såklart kommer jag och Linda på att vi glömde ringa om att vi ställde bilen över natten men för en gångs skull hade vi turen med oss och bilen stod kvar utan böter.

Jag kommer hem trött och hungrig. För en gång skull äter min v-familj hemma och M har precis gjort spagetti och köttfärssås. Så jag äter och kollar på Tangeld med ungarna innan jag stupar i säng.

Bilder kommer senare, Linda har de från kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar