måndag 18 april 2011

Got to love the weekend!

Har haft en perfekt helg!

I fredags var vi hos Linda och bakade kladdkaka.  Aleksandra fick smaka på den svenska delikatessen. Hon fick också svenska pannkakor som visa sig vara precis som de gör dem i Makedonien. Fast de har honung eller sirap på.
T (Lindas värdbarn) och Aleksandra har aldrig träffat varandra så när vi åkte för att hämta upp Aleksandra ville T lura henne att hon var en bortskämt skitunge. Hon spelade sin roll fullt ut. När Aleksandra klev in i bilen satt T längst bak i sina solglasögon och hälsade inte. Hela bilfärden tilbaka klagade hon på de små husen och deras små uppfarter. Hon la många otrevliga, bortskämda kommentarer. Sen skulle vi också lura Aleksandra att T var dålig på gymnastik, fast hon tror att hon är bra, så vi gick ut i trädgården så T kunde visa några trix. Hon gjorde en dålig hjulning innan hon ursäktade sig och sprang in för att gå på toa. Aleksandra var helt förskräckt och sa saker som "hur kan du stå ut Linda? Är det ingen som säger till henne. Att hon pratar så här, och hon är bara 12!" Jag och Linda skrattade asmycket. "Hur kan ni bara skratta åt det?" Sen kom T tillbaka, ombytt till sina gymnastikkläder, och gör snygga trix och då avslöjar vi allt! Aleksandra var nog i chock för hon sa inget och det tog typ tio minuter innan hon skällde ut oss. HAHA

På lördagen åkte jag och Linda in till New York. Vi mötte upp Jacob (en svenska au pair) och han och Linda åkte till The Village för att kolla på secound hand. Något jag måste göra innan jag åker här ifrån! De var tydigen väldigt dyrt, eftersom de gick runt i SOHO men de borde finnas bra och billigare i Brooklyn eller nått. Själv träffade jag Filipe, en kompis från Brasilien, och följde med på en födelsedagslunch för en av hans kompisar. Det var en riktig kött restaurang kan man säga. Man gick fram till disken och beställde rent kött. Sen fick man välja grejer att ha på sidan, men i princip åt man bara kött. Kändes konstigt eftesom jag inte äter annat än kyckling och någongång köttfärs här. Kolla in bilden liksom.
Jisses vad alla fyllde år i lördags. Filipes kompis, Jacob och Julia! På vägen till hans lägenhet köpte vi en tårta till Jacob. Linda, Jacob och Jacobs brasilianska vän Sue joinade oss. De var helt dränkta av regnet. Det vart mycket skratt och prat innan vi avslutade kvällen på en bar. Eftersom det öste ner och åskade valde jag och Linda att inte ta sista bussen hem utan sova över. Det vart ett bra beslut för tydligen hade vägarna runt Lindas hus varit avstängda.

regning värre

Dessutom vart det asbra väder på söndagen. Vi åkte till Sockerbiten, en nyöppnad svensk godisbutik i East Village, och tog oss sedan till central park för att spela fotboll med Felipes kompisar. Första fotbollen sen innan jul! Underbart! Dagen avslutades med att jag och Linda fick kuta till bussen som vi som tur va hann med. Där satt vi och luktade svett från fotbollen, mysigt.





Smått förvånad blev jag dock när jag kommer hem och hela uppfarten är översvämmad. Den har varit översvämmad förut, men inte så här mycket!


Kan inte längta nog till nästa helg! Då blir det LADY GAGA och Emma kommer hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar