onsdag 5 oktober 2011

The carrot story

Min morotskonsumtion har blivit lite av ett skämt här. Jag har alltid gillar morötter men här har det utvecklats en del.

Det första mina v-föräldrar sa efter jag frågat om Linda kunde fira jul här (efter att svarat ja) var:
E: Does she eat a lot?
N: Do we need to buy more carrots?

Idag träffade N på Louise i mataffären. Båda sträckte sig efter en av de två sista STORA morrotspåsarna. Han berättade det för mig när han kom hem men jag registrerade inte så mycket. Precis innan jag skulle gå kom jag på
"N! I know why she bought all the carrots"
"Why"
"Cause we r having a movienight! Then we eat carrots! But can I bring some popcorn too..?"

Skönt att jag inte är själv, Lilia, Nicole och lite Louise har också utvecklats till morrotsfanatisker.
Movienight = film, morötter och popcorn. Jag tror Lilia åt nästan en hel stor skål själv ikväll haha

Btw såg vi en äcklig film. "The Orphan" Om en 9 åring adopterad flicka som inte var 9 år utan 30 och dödade alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar