söndag 16 oktober 2011

Låt oss aldrig mer tänka eller prata om denna helg

Har haft värsta helgen jag kan minnas.

Lördag: Går upp 7.30, åker och hämntar upp Melda säter oss på tåget till NYC och då ringer telefonen, det förbanande samtalet. Sky divingen är inställd pga att det blåser för mycket (äsh, vad gör 12 m/s) Vi bokar dock om tiden till 11 dagen efter, det skulle dock blåsa då också.

Vad ska vi göra nu? För att inte känna att vi har slösat bort tågpengarna till NYC bestämmer vi oss för att stanna. Dagens mantra är "vad ska vi göra? Jag vet inte" Linda köper en Halloween kostym sedan går vi till Penn station. Åh, det går ett tåg till Secacus nu! (där vi byter tåg) Vi tänker inte på att tåget FRÅN secacus först går om en timme och 30 min..

Vi bestämmer oss för att gå ut i White Plain på kvällen men motiveringen "om vi inte går ut kommer det vara inställt, om vi går ut så kommer det inte vara det"

Vi kommer hem 4.40 am och går upp 6.00 am

Söndag: Vi ringer 6.00 för att se om det är inställt eller inte ingen svarar. Gör oss i ordning åker till tåget. Ringer 7.00 innan vi går på tåget, ingen svarar. Ska vi gå på eller? Vi går på med motiveringen vi kommer bli jättesura om det inte är inställt. Vi går på tåget, ringer och de svarar! Det är väldigt fint väder nu och de säger att vinden kommer att komma runt ett, två. Hopp! Men vi skulle ringa när vi var på penn station innan vi gick på det andra tåget.

Vi ringer på penn station. Det är en grupp som precis åkte upp, de kommer ner om en halvtimme och då kan de berätta hur de var. Hon kan inte säga hur säkert det är för det har börjat blåsa lite nu. Vi ringer precis innan vi går ska gå på tåget, de har inte kommit ner än. Ska vi gå på? Ja, det gör vi. Efter 45 minuter ringer hon och säger det är inställt.... Vi sitter kvar på tåget till stationen vi skulle gått av på (1,5 timmar från penn station). Missar tåget tillbaka med 30 sekunder. Får vänta en timme. Tar tåget tillbaka.

Jag bestämmer mig att ta bussen hem tidigare. Kl 2 tar jag bussen hem till DC istället. Det var en extra buss för det var massa förseningar. Det finns inget internet, min mobil med musik är död och när vi ska rösta om vi ska sätta på en folk säger de flesta nej (wtf?!). Jag trodde jag inte kunde sova eftersom jag sovit av och till hela dagen på alla tåg resor men jag somande en stund till slut.
Så fort jag lämnat NY lämnar jag också oturen. Bussen tog bara 4 timmar (första gången i historien!) Jag behövde inte vänta på metron.

De få bilder som togs denna helg 




2 kommentarer: