söndag 2 oktober 2011

Skönt med helg

Det är en lugn och händeselös helg. I fredags tänkte jag, Louise och Mariana attt gå ut. Så blev det dock inte.
Mariana har problem med sin värdfamilj och sa att hon inte skulle med ut pga att hon skulle prata med dem och sedan skulle hon börja jobba kl 7 på lördgen.
Mariana är från Brasilien, har väldigt dålig engelska och vill så mycket. Hon vill alltid följa med på det vi gör men det är alltid något som kommer ivägen. Antingen måste hon jobba eller så tappar hon bort sig på vägen och kommer aldrig fram. Hon vill sjukt gärna förbättra sin engelska men försäldrarna vill att hon pratar portugisiska med ungarna.
Louise och jag vet att hennes värdfamilj inte är den bästa. Vi bestämde att Mariana behöver komma ut! Så vi åkte till hennes hus, tvingade ut henne och gick på bio. "I Sverige har man inte lika mycket fri vilja som här, där är det ofta någon som bestämer vad som är bäst för en. Du behöver komma ut!"
 (syftat lite på att de har 10 olika saker att välja på till frukost och de är med och bestämmer sin lunch. Om de inte gillar någon mat får de något annat. I Sverige är det: ät det du får)

I lördags åkte jag och Louise till IKEA, sjukt länge sedan jag var där. De hade dock tillfälligt inte det vi främst var där för.. Men Louise shoppade en hel del då hennes familj ville ha massa. Sedan stannade jag med henne hela kvällen när hon jobbade.

Nu ska vi åka till Georgetown för prova de berömda Georgetown Cupcakes. Det är alltid 30 till 60 min kö utanför affären. De är kända från en populär TVshow. Så nu är det upp till bevis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar