torsdag 29 september 2011

Godnatt sagor

Nattade barnen ikväll för tredje gången. Först gången de faktiskt somnade innan föräldrarna kom hem. utom I, han var fast bestämd att han skulle minnsan vara vaken till föräldrarna kom kl 11.

Jag har läst för de andra två förut. För A är det lätt, han väljer barnböcker med några få rader på varje sida. L är lite svårare, han väljer sagor som Hans och Greta m.m som har gammeldagsa ord jag aldrig hört förut. Sen nynnar jag lite på Byllsalull koka kitelen full Men ikväll läste jag för I. Jag är förvånad att han ens ville att jag skulle fortsätta, jag fråga till och med. Han läser nämligen Harry Potter 4 och jag upptäckte att det är jävligt svår engelska om man ska läsa det högt och göra det intressant. Tror jag stakade mig eller hittade på hur det uttalas.

Tycker det var ganska gulligt i alla fall. De brukar ju alltid vara två som nattar dem. Ena läser för A och L och sedan ligger i sängen med dem och andra läser för I. När jag låg bredvid A och nynnade kom I in och ville jag skulle läsa för honom. Eftersom jag varit hos de andra ett långt tag sa jag ja.
L: men du ska ligga i min säng nu
A: ja, du ska stanna här.
Jag: Men jag är bara en person.. jag kan inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar