torsdag 8 september 2011

Lost dog

Igår kom Nicole och Nadji över för att kolla på film. När jag skulle gå ut för att öppna dörren för Nadji ser jag en hund stå och nosa på trottoaren utanför huset. Jag ser ingen ägare i närheten och börjar kalla på hunden. Den går iväg men ganska snabbt lyckas jag fånga den. Det var en lite ändre hund så det är lite lättare än Ty! haha

Vi tar in hunden vars halsband säger att den heter Coco och ringer numret som står. Addressen är inte särskilt långt från mitt hus. Ingen svarar fast jag ringer upprepade gånger. Nähä, de är nog ute och letar efter Coco tänker jag och lämnar ett meddelnade. (Det kan tilläggas att det regna och åskade, dock inte precis när jag hitta hunden men innan och efter). En timme senare ringer jag tillbaka och en kvinna med kraftig spansk brytning svarar ( och telefonsvareren sa att en paul och Coco bodde där..)
"Hi, are you missing a dog?"
"??"
"Are you missing your dog Coco?
"What? I let him out" (tror jag hon sa, tänkte att hon mena i trädgården)
"I have your dog Coco here, he was running on the street"

Tilllsut tog hon addressen och skickade över sin son. Sonen kommer, ber om ursäkt om Coco var smuttsig, tar hunden, tackar och går. Allt på mindre än tio sekunder. Jag och I (som ÄLSKAR hundar) kollar snopet på varandra jaha... En normal människa skulle ha stannat upp lite, ställt frågor m.m

Nadji älskar också hundar, det var en väldigt snäll och söt hund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar