torsdag 29 september 2011

Philadelphia

I lördags var jag i Philadelphia som sagt. Det var trevlig men kanske inte den vackraste staden. Min första tanke när jag kom dit var: Vilken grå stad!
Men vi hade trevlig ändå, kollade Freedom bell, the LOVE sign och gick, gick, gick en massa. Det finns en massa historiska grejer at kolla på om man kollar upp innan och är villig att betala. Snåla och spontana som vi var kollade vi inte upp mycket och bara gratis grejer.

Lite komiskt: I måndags berättade jag för Nadji (som var där samma helg) att jag tyckte staden var grå och ful. "You think? So thats why all my pictures were so gray! I was thinking something was wrong with my camera, but you are right!"

Bilder kommer!

Söndagen spenderades i DC med Louise och massa tyskar. Sedan åt vi middag på Appelbee. Hittils har jag lyckas undvika de tyska sekterna som skapas av att det är så mycket tyska au pairer överallt. Men nu har jag hammnar i en. Som tur är, är Louise med mig!

Just tyskar av någon anledning har en förkärlek att inte prata engelska när andra tyskar är där, trots att alla inte förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar