fredag 14 oktober 2011

I sista sekunden, IGEN

Vet inte om ni minns ett av mina första inlägg som handla om hur nära det var att jag inte fick mitt visum i tid?

I alla fall hade jag lika tur igen! Jag är tvungen att ha försäkring för att kunna hoppa fallskärm. Jag köpte en från Au Pair in America och skickade in pengar och papper förra tisdagen. Eftersom det var ett 1 class brev skulle de komma fram dagen efter. I onsdags (mer än en vecka senare) hade de fortfarande inte fått det. Jag ringde in på torsdagen, ännu inte fått det.
Eftersom det tar ett tag för allt och gå egenom var torsdagen sista dagen för att jag skulle få försäkringen på lördagen. Det finns ingen annan dag under hela min tid i USA som jag kan hoppa och jag skulle väldigt gärna vilja göra det med Linda..
Efter att ha spenderat en hel del tid i telefonen och skrivit mail får jag tag på en tjej som kan hjälpa mig betala direkt med kort och skicka in papprerna över mailen. Hon lovar att om hon får brevet senare skickar hon tillbaka det eller tar pengarna och sätter in det på mitt kono. Eftersom det tagit så långt tid hade jag gett upp hoppet att brevet skulle komma fram och jag skulle få tillbaka mina pengar. Sen ringer hon 2 timmar senare och säger att de fått brevet och hon har inte hunnit ta pengar från mitt kort!

Så nu kan jag både hoppa fallskärm och behöver inte slösa massa onödiga pengar på det! :D

1 kommentar:

  1. :-)
    :-)
    :-)

    Mamma och pappa upp i dagen. Mamma=försäkra sig + vara ute i god tid. Pappa=det fixar sig i näst sista sekund, men med en massa akut ansträngning.

    Apropå rubriken Bortom landet Lagom: Svenskar är ju flagellanter, som gärna späker sig själva - tills nån utomstående kritiserar (då jäklar). Svenskar i gemen säger ju gärna "Lagom är bäst" men tycker samtidigt att lagom är mjäkigt. Själv hävdar jag att ingenting kan vara bättre än "lagom". Det är egentligen svenska för "optimalt".
    Döm om min förvåning när jag läser en svensk som skriver att "lagom" är överreklamerat.

    Il Papa

    SvaraRadera