torsdag 30 juni 2011

Allting kommer lösa sig och bli bättre igen

Jag hade nästan förlorat lite av mitt hopp där. Jag var beredd att acceptera en lite för organiserad och strukturerad två barnsmamma i Maryland. Som vill att jag ska plocka undan efter hennes 12 åriga dotter..

MEN! så ringer min counsler och säger hon har en familj med fyra ungar som här i området och behöver en som kan köra bra. Desperat att inte behöva lämna NYC och min stora kärlek (Linda) säger jag att jag vill prata med dem. Pappan i familjen ringer mig. Något med honom ger mig en bra känsla, trotts att han säger de har fyra ungar varav två har ADD.

Jag åker till huset för att träffa mamman. Det visar dig vara den perfekta familjen! (nu ska vi inte säga hej innan vi hoppas över ån, woops försent). Nästan alla mina alldeles för höga krav uppfylls!
Mamman var den trevligaste jag har träffat. Min counsler säger att pappan (om möjligt) är ännu trevligare. De har pool, jag har eget rum och badrum i källaren. Egen ytterdörr. Fri helger, egen bil. Ungarna är 4, 6, 8 och 10 (tror jag) men alla går i skolan 9-3 även 4 åringen :O Jag beöver inte göra någon städning. De älskar att resa (de planerar faktiskt att åka till Niagara fallen haha). Mamman jobbar halvtid så vissa dagar hjälper hon mig.

Sen så är de judar. Inte jättestrikta men man får inte ta in icke kosher mat i huset och de har sabbat på lördagar. Om jag kollar på tv eller kör bil då bryr de sig inte om.

Och att de bara bor 15 min från Linda är helt otroligt! Fasiken vad tur man kan ha ibland.

PS: gillar att min värdmamma skriver sms som en tonåring "I'm soooooo happy for you!!!!!!!!!!!!!!!" "Wonderful!!!!!! I knew u would find a great family!!! U deserve it!!!!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar