torsdag 9 juni 2011

Varför jag är bortskämd

1. Jag har varit ledig fler fredagar än jag jobbat

2. De förväntar sig aldrig att jag ska gå ut/mata djuren (måste dock släppa ut hundarna en gång under dagen så de inte kissar inomhus). När de var bortresta erbjöd de sig att skaffa hundvakt. Många v-familjer har fått för sig att au pairer är hundvakter också.

3. Jag är ALLTID ledig på helgerna (alla jag känner frågar alltid innan de planerar något på helgen) En lördagkväll när jag och Linda kom hem tidigt hade de planerat att gå ut och bett Granny T att vara barnvakt. De har full tilllåtese att be (till och med tvinga) mig.

4. Jag slutar väldigt tidigt för att ha stora barn (det varierar mellan 5-7.30, oftast runt 7) Många med stora barn slutar runt 8,9

5. Exempel: I dag (fredag) var jag ledig på morgonen för E ska ta ungarna till skolan då det är en Faders Dag picknick. Föräldrarna ska dock på middag runt 4 med akvokaten till deras förra hus. Jag ska då lämna ungarna på deras dance-acting-party vid 5. Sen säger M: Scott är hemma på kvällen om du vill göra något, han tar hand om dem. Jag har inte på låånga vägar jobbat de 45 timmar man max får. Man tackar och tar emot.
Exempel 2: Kvällen innan jag ska åka till Niagara fallen frågar M: "kommer du hem på söndag eller måndag?". Jag tror nog jag skulle sagt till om jag kom hem på måndag, då jag ska jobba!

6. Jag får ta bilen vart jag vill, när jag vill, behöver aldrigt fråga eller säga till (det mina vänner, är otroligt ovanlig och frukansvärt värdefullt då man inte bor i city)

7. De frågar inte vart jag ska, vad jag ska göra (då menar jag för att ha koll, de kan fråga artigt "ska-du-göra något-rolig-i-helgen-vanlig-prat". De finns de som måste berätta vart de är och när de kommer hem)

8. Jag får ta min semester när jag vill. "Säg bara till innan, så kan jag säkert fixa det" (vissa har svårt att ens få någon)

9. Det har hänt en gång under mina 5 månader att de har bett mig handla för att de inte hade tid. Dock har jag bett om att få göra det många gånger, lättare att få vad man vill. Det är konstigt nog ingen som delar min passion för morötter och gröna oliver...

Det var allt jag kom på just nu, men ni har fått en lite insikt

3 kommentarer:

  1. En av de bästa värdfamiljerna helt klart, du är en av tre jag känner som VERKLIGEN har det hur bra som helst :)

    SvaraRadera
  2. Åh,vilka är de andra? :)

    SvaraRadera
  3. fan vad synd att du inte kan vara kvar hos dem då! :/

    SvaraRadera