måndag 6 juni 2011

Niagara fallen

Tre-dagars-helg borde man få oftare. En gång i månaden vore nice. Fast det blir jobbigare att gå tillbaka till jobbet efter långt tid. Nu har jag knappt jobbat på en och en halv vecka, det känns som att denna vecka kommer att gå ganska långsamt.

Niagara fallen: check!

Det var en kul helg. Fallen var mindre än vi trodde men de var coola ändå. Jag visade mitt amerikanska körkort när vi gick ut på kvällen, känndes coolt. De andra visade sitt svenska/tyska leg. Så kolla vakten på mitt amerikanska "You're coming from all over the place"

En liten roligt historia var när jag, Linda, Julia och Yvonne gick till fallen på lördag eftermiddagen för att ta kort. Det står en kines och tar kort. Julia kollar på honom "Is he taking pitcures of us?"
Japp det var han. Sedan hoppar hans kompis in bredvid oss och ska vara med på bild. Vilket inte är så konstigt i sig, vem har inte blivit utsatt för kineser och deras kameror förut? Utan det roliga är att varenda person i det gänget (kanske 10 st) ville vad med på bild med oss. Så en efter en kommer fram (utan att fråga) och ställer sig bredvid eller framför som om vi vore vaxfigurer. Gud vad vi skrattade.

Vi åkte Maiden of the Mist båtturen. Och eftersom vi är så coola och har lärt oss så mycket under denna kurs så vet vi varför den heter så. Men jag tänker inte berätta varför haha




Kanadensiska sidan





amerikanska fallet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar