måndag 21 mars 2011

BROADWAY

Fredagen spenderades hos Linda där ett trevligt gäng lagade middag och åt jättegod efterrätt. Var helt sprängfylld efteråt!

En väldigt dålig bild, Linda har de bra..
(jag har visserligen gått upp men inte så mycket som det ser ut på bilen!)

På lördagen åkte jag och Linda in till NYC där vi letade reda på FIKA som är en svensk fika-kejda. De serverade dock ingen mat på lördagar men vi gick nöjda därifrån med varsin supergod chokladboll och inte lika god dröm.


Sedan såg vi Fantomen på Operan på Broadway som vi lyckats få för 85 dollar. De går säkert att få billigare men vi hade väldigt bra platser ändå. Helt otroligt vad duktiga de är, och de kan verkligen sjunga! Ingen av oss visste riktigt vad den handlade om även om vi självklart har hört talas om den. Tänkte lite på min musikalgalna syster då.

Jackan är ny, älskar den har viljat ha en sådan (amerikansk stil, baseball jacka) i många, många år! K sa att de såg ut som en killjacka. Jag svara att det är en killjacka och jag tycker om killkläder. Hon sa att jag var hälften kille, hälften tjej, haha


I söndags åkte jag för att se K uppträda med sin musikal Hairspray. De var jättesöta. Sen åt vi middag för att sedan åka till en park och leka på lekplatsen.

Idag snöar de, drygt! Fick lite falska förhoppningar av svenska sommaren som var i fredags...

1 kommentar:

  1. ÅHHHH avis ! hur var den? var på den i london. Gillar jackan!

    SvaraRadera