måndag 21 mars 2011

Min vardag

Kom på att jag inte skrivit hur jag brukar jobba, hur min vardag ser ut. Så här kommer det:

6.35 - går upp och äter frukost, borstar tänderna m.m
7.00- väcker barnen. De ska bada, klä på sig och äta frukost
8.00- ska vi åka till skolan men det brukar bli mellan tio och kvart över
De börjar skolan 8.30- jag släpper av dem och åker sedan direkt till gymmet för att hinna med de pass som börjar 9.15

På dagarna brukar jag oftast tvätta (jag behöver egentligen bara tvätta min och barnens tvätt men om jag ändå är hemma kan jag lika gärna ta all). Laga lunch, fixa små grejer, åka till banken, gå ut med hundarna. Ibland träffar jag Linda (enda som är ledig på dagarna som jag) eller förut träffade jag Sandra och hennes unge på Starbucks.

Mellan 14.00 och 14.30 börjar jag förbereda mat till barnen. Brukar vara nuggets, mini hotdogs, tortilla med ost, pannkakor eller liknande.
15.00 - kör till skolan och hämtar upp dem
15.50- hemma, barnen äter och gör sina läxor (de har minst en timmes läxor varje dag) Sedan leker vi. På torsdagar har de dance and acting så då åker vi direkt dit från skolan.

Förut hade de också gymnastik, men M tyckte det blev för mycket och sent för dom att göra läxorna efter. De kom i säng alldeles för sent. Så nu är det mindre stressigt, vilket är bra.

6.30-7.00 slutar. Ibland träffar jag kompisar några timmar, ibland leker jag med barnen.

1 kommentar:

  1. upplysande:) snart kommer jag och stör! vilken dag passar det att vi ses? :*

    SvaraRadera