tisdag 31 maj 2011

Memorial Weekend

Ännu en helg har flygit förbi och denna gång drog jag, Linda och Kajsa till Boston för nya äventyr. Boston var en söt liten stad, mindre än jag trodde. Med massa snygga killar. Konstigt att det inte finns några i NYC, det är ju ändå USAs största stad liksom...
Vi gick upp halv sju och anlände runt ett på lördagen. Destenation 1 vart Harvard. Vi vandrade runt ganska länge innan vi hittade en guidad tur av en student. Det var intressant och guiden var jättebra (och snygg).





(förlåt)


På söndagen började vi gå på Freedom Trail men slutade när vi kom till ett mysigt torg. Det saknar man i NYC, mysiga uteserveringar. Känndes konstigt att hem till Nyc sen och faktiskt känna att man kom hem.

Eftersom man skulle hedra de amerikanska soldaterna var alla lediga på måndagen också. Även vi de flesta au pairer. Det blev picknick i en "park" vilket var mysigt.
Den här veckan kommer gå fort. Idag har jag knappt jobbat. Kollade på S:s baseball match (världens händelselösaste sport) och imorgon har K genrep i city imorgon. M fråga om jag var bekväm att köra, jag ba: ööööö. Så hon kommer att köra = jag är ledig. På fredag morgon åker vi, Niagara!!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar