fredag 27 maj 2011

Räddaren i nöden

Igår var jag en hjälte. Det var kul. Klockan är 10.30 pm och jag ligger i sängen och läser en bok, ska snart släcka för att sova. Plötsligt ringer min mobil, på displayen står det House. Varför ringer någon mig inne i huset? Det är M: "can you come and help me catch the mouse real quick?"

När jag går in i sovrummet står M på sängen med en papperskorg i högsta hugg. Musen är mitt på golvet med två katter omringade runt sig. Jag tar papperskorgen från M, musen springer iväg men ena katten lyckas slå till den med tassen. Den ligger nu still upp och ner i chock. M springer och hämtar en handduk och jag tar upp musen och släpper ut den i rabatterna där den glatt springer iväg. "Thank you so much, I'm gonna sleep so much better now" Ganska kul för har aldrig sett M skärrad, rädd eller några andra svaghetstecken.

Så här såg den fruktade banditen ut

1 kommentar: