fredag 13 maj 2011

Oväntade nyheter

I onsdags fick jag ett mail från M. Hon ville prata med mig på kvällen om något hon inte ville ta över mail. Även fast det inte stod något visste jag vad det gällde. Jag skickade sms till Linda: ikväll kommer M nog berätta att de inte behöver mig längre.

Mycket riktigt. När de har flyttat ska M bli hemma mamma. Det är något hon alltid velat och nu när de sålt sitt andra hus tror de att de har råd med det. Hon kommer troligen plugga.

Mig då? Jag letar efter en ny familj. Min counsler ska skicka mail till andra counslers i näreten och sedan i mitten av juni kommer jag gå in i rematch processen. Anledningen till att vi väntar med det är att en rematch är två veckor så de familjer som kollar där behöver ofta någon så snart som möjligt.

På ett sätt är det skönt. Jag har haft lite ångest över flytten så om jag hittar en familj så jag kan stanna här och vara nära mina vänner (de som inte åker hem) skulle det vara jättebra. Å andra sidan kommer jag nog aldrig hitta en familj som ger mig lika mycket frihet som denna har gjort. Ledig om dagarna, slutar aldrig senare än halv 8, ledig fler fredagar än jag jobbat, egen bil jag får åka vart jag vill med m.m

M kommer att jobba till slutet av juni och sedan första veckan i juli åker jag till San Fransisco med pappa och Sofia. Så förhoppningsvis hittar jag någon som vill ha mig precis efter det, så jag slipper flytta med min nuvarande familj och sedan åka tillbaka.

Hem kommer jag i alla fall inte, så det så!

1 kommentar:

  1. oj, hoppas allt löser sig och att du får en nice familj :)

    SvaraRadera