söndag 20 februari 2011

Ännu en helg :)

I fredags har jag, Linda, Sandra, Kajsa, Julia (en astrevlig tysk) och Tania (nyanländ från Sydarika) och bowlade. Tania har bara varit här en vecka så hon har inte fått en bil än. Jag åkte och hämtade henne, det var mycket längre bort än jag trodde! Jag tänker min hämta henne något mer men hennes v-mamma ska köpa en bil snart så de löser sig.

I lördags försökte jag och Linda göra chokladbollar. De smakade inte så bra. De har inget riktigt kakao, utan de har bara något som är typ som oboy. Vi inproviserade lite och hade i chokladsås för att få lite mer chokladsmak. De blev lite bättre i alla fall. Sedan åkte vi till matarffären för att handla mat till Linda. Hennes familj har bara friterad kyckling och pan-pizza hemma...  Väl tillbaka lagade vi godaste maten! Kyckling med klyftpotatis, bea-sås och massor av grönsaker och liknande. Broccoli, majs, sallad, spenat, krutonger, svamp, avokado och morötter. Har säkert glömt något. Sen såg vi Mary Poppins eftersom jag aldrig sett den. Sen var det the Nanny på TV, guuud vad länge sedan man såg det. Så det vart värsta barnvakts-temat.

Idag var jag med min v-pappa och barnen och handla. Jag följde med för att köpa det jag ville ha. Man kan lungt säga att vi STORhandlade. Notan gick på 449 dollar och räcker mig till brösten från marken. De kollar inte vad de har hemma innan de åker utan de är mer "Oh majs de vill vi ha, vi tar två påsar" fast de redan ha en och en halv. Dessutom är det mest jag som äter mat hemma. Jag är verkligen inte van med att slänga så mycket mat som de gör.

1 kommentar: