tisdag 1 februari 2011

HATAR SNÖN

Jag vet inte hur många och hur mycket de har klagats på att amerikanerna inte klarar av snö. Men man blir så less. Alla mina planer idag fick gick åt helvete på grund av detta u-land samhälle. Mitt möte med min counsler blev inte av. Barnen hade halvdag så jag hann heller inte åka någonstans och göra ärenden och jag kunde inte skypa. Ikea-med-Linda-planera (japp det är ett uttryck nu) sket sig, vi skulle kanske ha åkt efter mitt möte.

Morgonen började dåligt. Jag var skitsur för att barnen skulle sluta tidigare och att de var så sega på morgonen. Vad jag hade glömt var att de inte hade någon aktivitet idag = ingen stress = inget tjat = gladare barn = gladare Anna Maria. Så dagen blev ok ändå, men ganska värdelös. Det sista värdet (att gå på spinning med Theresia) försvann när hon smsar att gymet stänger 8 på grund av vädret. Hon slutade sju och kunde inte gå. Jag däremot hann dit, men de fanns inga pass så jag fick vara i gymet. Imorgon kommer skolan troligen vara stängd då de ska snöa mycket inatt. Och jag som skulle träffa en anna au pair som bor 5 min från mig då. Om de är hemma på torsdag också DÖR jag, de är nämligen lediga på fredag med. Hujedamig

En fundering bara: Är det konstigt att jag tycker det är roligare att skotta snö eller rensa i barnens garderob än att leka med dem? (jag är vissligen ett kontrollfreak om tycker sånt är roligt emellanåt, men ändå)

2 kommentarer:

  1. shhhhh, jag tycker också att ibland det vara sjuukt mycket skönare att städa än att passa barn!! :S

    SvaraRadera
  2. läst igenom allt så nu vet jag vad du haft för dig! :) som sagt, jag skaffar cam snarast så blir våra samtal lättare ;)

    SvaraRadera