torsdag 17 februari 2011

Bara en fundering

När jag presenterar mig eller skriver mitt namn någonstans så skriver jag Anna Maria. Även om jag bara skriver under ett mail med bara Anna Maria och inget efternam blir alltid svaret; Dear Anna. Jag bara undrar om folk tror jag skriver under med mitt mellannamn? Varför skulle jag göra det, jag skriver ju inte ens efternamnet!
Folk är lata här de finns inte en enda människa som kallar mig Anna Maria, utom de svenska hahaha Här är det Annie som gäller. När jag presenterar mig låter det "Hi I'm Anna Maria, but you can call me Annie if that is to hard. Och om jag inte gör det brukar de fråga efter ett tag om de kan säga bara Anna. Undra hur länge jag kommer hålla ut att säga Anna Maria och ge efter till att enbart bli Annie... Det dröjer nog, jag är ganska envis som vissa kanske vet.

1 kommentar:

  1. Kanske inte lata, för USAner brukar ju nämna ens namn titt och tätt. Så gör ju folk sällan i Sverige. Det verkar också vara kultur att göra nickname tämligen omgående. Lite konstigt för för 30 år sedan kände jag en USAn som hette David och hatade att bli kallad Dave. Och så finns det ju en tradition med långa flicknamn som Daisy Lee och Anna Belle. Du får väl framhärda med presentera dej med Anna Maria och Annie om de frågar om att få kalla dej Anna. Tänk på mej som heter Torbjörn :-). Jag gav upp snabbt och sa "My namne is Bjorn as in Bjorn Borg"
    Pappa

    SvaraRadera