måndag 14 februari 2011

NYC!

Jag har haft en underbar och fullspäckad helg! I fredags kom Lindas kompis Cassandra från Maryland hit. Vi åt ute och gick på bio med tre andra svenska jag träffat i torsdags. På lördagen åkte jag, Linda och Cassandratill NYC och gick runt. Det var C första gång så hon var super exlterad! Vi såg Ground Zero, Brooklyn bridge, Cinatown, Soho, Wall street och säkert något mer.

På kvällen hade vi tänkt gå till klubben Webster hall som har 19+ . Sebastian Ingnosso skulle spela, han från Swedish House Maffia. Tydligen skulle hela NYC också det. Dels för att Swedish House Maffia är stora här men också för att det var helgen innan Valentine's Day. Därför hade de 21+. Vi kanske skulle kommit in om vi väntat ett tag och betalat 50 dollar. Vi tyckte dock inte de var värt eftersom vi kommit it så sent (vi åkte tunnelbanan åt fel håll). Så vi försökte få tag på en taxi (inte det lättaste, ALLA skulle ha en) och åkte till Time Square. Där gick vi till McDonalds innan vi gick till Lindas hostmoms kontor där vi skulle övernatta.
På söndagen åkte C hem och Linda och jag åkte hem till mig. Vid 8 kom de andra tjejerna vi träffat i fredag och vi såg på film och åt frozen yoghurt samt banan med choklad i ugnen. Så gott!


Theresia ska åka hem imorgon :(  Måste säga att jag är ledsen för det men lite glad i smyg. Det är nämligen så att jag och Linda har fått köpa hennes LADY GAGA BILJETTER som har varit slut sen de släpptes i september typ. 22 april smäller det! SÅ KUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar