fredag 4 februari 2011

Fånga Joppe, död eller levande!

Jag har haft full rulle! Igår var jag men Linda på Ikea ock Garden state plaza mall. Det var awsome. Jag köpte daim och marabou. Marobou smakade definitift mjölkchoklad men oklart om de var riktig marabou.. men daimen var som vanligt. På kvällen bjöd Katrin med mig på middag till en av hennes vänner. De var jättetrevligt. Vi var sex stycken, alla från olika länder. Jag från sverige, katrin från tyskland. aleksanda från makedonien (?), Bianca från spanien (hon var sjukt snygg), Rebecka från brasilien och mar.. (minns inte riktigt) från sydafrika.
Idag har jag varit hela dagen med barnen. En av N klasskamrater ringde och ville ha playdate. Jag kände mig cool och vuxen när jag och mamman pratade detaljer. Hela dagen vart jättebra, tills nu. Det vill säga läxdags.. Aja nu orkar jag lägga mer energi på det så nu väntar jag föräldrarna ska komma hem så jag kan signa up för en kurs till niagra falllet och sen åka på min sushi dejt men Linda och Katrin.

Oh juste! Ena hunden rymde idag. När jag skulle släppa in honom såg jag han hos grannen. Jag gick efter honom vilket inte var det lättaste. Det är en halvmeter snö här som har en is-skare och det är ganska drygt att åka igenom. Hunden sprang över gatan (höll nästan på att bli påkörd senare) och sedan jagade jag honom kanske en halvtimme genom områdest hus trädgårdar. Jag har skrapsår på smalbenen efter alla gånger jag gick egenom snön.

Nu hoppas vi på bra väder så det blir en NYC tripp med Linda och Victoria imorgon!

Det finns dåliga dagar och bra dagar (denna vecka mest bra :D) men hur dålig en dag än är funderar jag aldrig ens en sekund på att åka hem!

1 kommentar: