måndag 21 februari 2011

President's day

Idag var det president's day vilket betyder att alla är lediga. Barnen alltså... från skolan... så alla au pairer får jobba heldag. N hade en kompis över och vi gjorde en snögubbe av snön som föll inatt, lekte kurragömma och så gjorde N och K mig till en "hot chick" genom att sminka mig och välja mina kläder. K älskar filmen "hot chick". Hela dagen vart bra utan några större missöden.

Jag fick veta igår att S graduation är 5 juni, dagen jag kommer spendera på en buss från Niagarafallen... Besviken blev jag, ville ju se en typisk amerikanst student....

Sen vill jag gratta Mikaela på sin alldeles speciella 20-årsdag!

Idag lärde jag mig något nytt. De jag skulle kalla pie [paj] kallar de för kish (stavning?) [kiish] (tappert försök till att vara rolig som i "Hipp Hipp svenska för nybörjare") och jag frågade vad skillnaden mellan pie och kish var. Kish är matpaj medan paj är mer efterrätt. När M sa de blev jag jättesugen på blåbärspaj med vaniljsås.... Och när jag skrev det här blev jag det igen...

2 kommentarer:

  1. Åhhh vi får lätt göra blåbärspaj någon dag, blev sjukt sugen på det!

    SvaraRadera
  2. quiche [kiʃ] (franska), ---
    paj med fyllning av äggstanning och t.ex. ost, kött, fisk eller grönsaker;
    quiche lorraine ---
    är fylld med rökt skinka och lök.

    SvaraRadera