söndag 23 januari 2011

Arizona

På tal om ingenting så kommer jag flytta till Arizona i juli. Japp! Där skjutningarna ägt rum. Fast inte i samma stad tyvärr, ledsen att göra er besvikna. Jag ser det både positivt och negativt.
Det positiva är att det är en spännande miljö och just nu är jag inte så lite less på snö och kyla (det är 20 och strålande sol där idag)
Det negativa är att i min fantasi kommer mitt cluster (en grupp man är med i för att träffa andra au pairer och få vänner, varje grupp har en rådgivare som fungerar lite som en psykolog och massa annat) bestå av max sju personer och ingen svensk (mitt nuvarande har runt 50). Nu är det inte så att jag bara vill ha svenska vänner eftersom jag vill skapa andra kontaker också, men en liten svenne vore skönt att ha.
Det andra negativa var att om det inte hade blivit Arizona skulle de ha blivit DC och där har jag redan vänner som det skulle vara kul att vara närmare...

Fast tänk, när jag kommer hem i februari kommer jag ha en sju månaders solbränna! Inte illa

1 kommentar:

  1. Arizona är riktigt häftigt. Det finns mycket natur att se. Jag bodde i Tempe - ihopbyggt med Phoenix - där Arizona State University ligger.På universitetet såg jag tjejsoccer för första gången. De spelade riktigt bra. Det fanns ett litet zoo. Jag såg Bob Dylan spela i en idrottshall. Genom Phoenix "rinner" Salt river. Den är alltid torr (utom nån gång), så motorvägen går delvis i flodfåran. I Tucson finns Old Tucson och gamla cowboyfilmskulisser med cowboyuppvisning. Vid Coloradofloden har man byggt upp den gamla London Bridge, som man köpte från London för en 40 år sedan. (Visan London Bridge is falling down, falling down, falling down). Norra Arizona ligger på en högplatå cirka 1500-2000 meters höjd. En häftig resa. Där finns Grand Canyon, Painted Desert och Petrified Forrest. Det är inte långt till Hooverdammen och Las VEgas, relativt sett.
    Arizona har mycket mycket mer. TAck vare detta så får du ju both worlds: Östkusten och västkusten. Nordstater och sydstater. GRATTIS!
    Pappa

    SvaraRadera