torsdag 27 januari 2011

Snowday

Det var snowday idag, suck.. Vi lekte ute i snön hela förmiddagen, eller barnen lekte och jag grävde fram min bil. Sedan gick vi in för att äta och göra läxor. Sen var vi ute igen.

Igår träffade jag Linda, svenska tjejen som mailade mig förut för länge sedan. Trevligt, trevligt. Vi åkte till en annan svensk, Amanda som ska åka hem nu eftersom hon inte trivs. Hennes familj har varit jättehemsk mot henne sedan hon sa upp sig, idioter. I alla fall, vi satte oss på Starbucks och hann inte sitta länge innan min telefon ringde (lånat mammans android). När jag tillslut lyckas svara är det mamman som ringer och säger skolan stänger tolv idag. Bara att sätta sig i bilen och åka tillbaka eftersom det tar en halvtimme att köra. Fast nu var det ju liite snö på vägen så då tog det mycket längre tid... På vägen tillbaka ringer först skolan för att säga att skolan stänger, sedan ringer pappan för att fråga om de är tidig stängning. Lite komiskt.

Imorgon ska jag kolla in en tennisklubb, nu håller vi tummarna om att tiderna och priserna passar lilla mig!

OBS! beställ inte smoothie på starbucks. OVÄRT. Beställ chai latte : ) smakar som på Jorge!

1 kommentar:

  1. Kul at ni är ute så mycket (med barnen) När man tittar på alla olika nannyprogram, så verkar problemet med kinkiga småbarn vara att de är inne alldeles för mycket. Men dina barn är större, så det är en annan grej egentligen. Sakkunskapen råder barn at vara fysiskt aktiva minst 60 minuter om dagen.
    hälsningar
    yrkesskadad pappa

    SvaraRadera