fredag 28 januari 2011

En liten notis

Jag har kommit på att det inte är HUR MYCKET de kollar på TV som jag förundras över. Jag kollade nog också mycket på TV när jag var liten, ok inte när jag var sju utan typ elva, tolv men ändå. Det jag förundras över är NÄR de kollar. Det är när de äter, åker bil även om de åker i tio min och N vill även ha den på när hon gör läxorna (men HA de får hon inte) Videon i min bil är trasig mohahaha!

Om ni tycker Sverige har förlorat sin matglädje jämnfört med Italien osv ska ni åka hit. Här äter föräldrarna middag ute innan de kommer hem. Barnen kollar på TV när de äter och lunchen består endast av kolhydrater och lite fett förstås.

Någon dag ska jag rabbla upp de bra sakerna med det här landet också :)

2 kommentarer:

  1. Det går väl fort! (rabblandet alltså)
    Ursäkta min anitamerikanska inställning, men jag tycker att antiamerikanismen är sorgligt eftersatt i vårt land, till och med ifrågasatt (herreminje)
    Men amerikaner är väldigt trevliga och där finns en del att lära i den personliga attityden mot främlingar. Minns du när vi föll in i en diskussion mellan en svart och en vit på gatan i Manhattan? Jag tyckte det var såååå härligt.
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Och sånt är fritt fram även i SVverige. Många drömmer och längtar efter att bli tilltalade. Och om man inte får respons: Fajn, det kanske inte var läge för dem vid detta tillfälle - men kanske vid nåt annat... Man vet aldrig vad folk har för bevekelsegrunder för sitt uppträdande och det måste man ha respekt för. Men är det ständigt detsamma, så.....

    SvaraRadera