söndag 30 januari 2011

Resumé

Tänkte skriva en kort resumé om min helg.

I fredags åkte jag och Linda till "the mall" med hennes elvaåring. Mest typiska amerikanska elvaåring jag någonsin träffat! Pratade konstant (Micken släng dig i väggen du har ingen chans), kunde inte bestämma sig vilka kläder och vilket lypsyl hon skulle ha innan vi åkte. Har aldrig träffat någon med så mycket energi! Ganska charmig faktiskt. Vi åt hamburgare på ett ställe där dom dansar ibland (kolla videon) och har gigantiska milkshakar.


Kolla in deras passion för sitt arbete! Den glöder!

I lördags träffade jag en svenska tjej som bor nära mig. Hittade henne genom en grupp på face. Kändes lite som en kontaktannons. Jag gillar månskens promenader osv.. Vi upptäckte hur otroligt liten världen (eller Sverige) är! Ingen av oss anade att det var det vi skulle prata om. På kvällen träffa jag Linda och en av hennes tyska kompis. Då fick jag höra massa skvaller om  au pairen som var här före mig. Och kanske den riktiga anledningen varför hon åkte hem. Bambambambam!
Idag var det cluster meeting, blev ganska ovärt. Vi skulle ha åkt snow tubing men eftersom hela USA hade samma tanke och vår counsler inte gjort någon bokning blev det inte så. Det var inte många som kom, vi var ty 8,9 st. Vi åkte till KFC istället.  Sen var jag, Linda och Katrin tvungen att åka tidigare för Linda var tvungen att jobba och vi åkte i hennes bil.

Det är nu det börjar bli intressant här borta, för det är nu det börjar hända saker och jag börjar få ett liv utanför huset. Det gillar vi

På lördag ska jag förhoppningsvis till NYC och på söndag fyller N år samtidigt som det är kinesiskt nyår. (Desperat efter tips vad man kan ge en nioåring man inte känner!) Så vi ska till China Town och kolla på parader och annat de gör på sitt nyår. Första helgen i mars ska vi till New Orleans på Mardi Gras. Det är tydligen en jätte karnival/festival som pågår i veckor, fast vi åker dit i slutet då den är som störst. FETT COOLT

Btw så har jag fått en telefon nu. Det är en LG med toutch och tangentbord. Drygt då det tar längre tid att skriva sms, men det vägs upp då jag känner mig cool och bättre än alla andra som inte har det (Linda känn dig träffad)
Jag ska skaffa ett kort på ett annat gym imorgon. Lite roligare, lite bättre! och lite dyrare... Men hellre dyrare och det är roligt än billigt och tråkigt. Och sen så ska hostföräldrarna prata med sin soccer-galna vän om han vet något, han jobbar med soccer. Fast det blir när snön är borta dårå. Och när snön är borta finns det massa gratis tennisbanor och mina hostparents har bollar och raket. Plus jag har en tennispartner (kontaktannons tjejen) JIHO! PEP

2 kommentarer:

  1. HAHA! Jag känner mig definitivt träffad, men min mobil är lätt bättre än din! Även fast den kanske inte är lika high tec eller snygg..;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha , fy fan, då måste hon pladdra på rätt bra :D haha

    SvaraRadera