måndag 24 januari 2011

Första arbetsdagen

Det var min första jobbdag idag. Det gick bra tror jag. En del tjat innan vi kom iväg på morgonen, men vi kom inte försent på min första dag till skolan i alla fall! :) När jag kom hem sov jag, skypade, fixade med bilder och läste ett jättemail från skandinaviska institutet. Sen började jag laga mat. Det är bara en timme mellan när vi kommer hem från skolan och innan vi åker till gymnastisken, så jag var tvungen att förbereda. Jag gjorde kyckling i ugn och potatis, så gjorde jag en sallad till också där jag hade i alla grönsaker jag hittade. Det tog ett tag att hitta allt och S kom hem lagom för att visa var krydorna stod. Vid 3 stängde jag av ugnen och åkte för att hämta flickorna. K åt bara en liten del av kycklingen, så jag gav henne en apelsin också. N åt massa kyckling och morötter. Ingen åt potatisen... Eller salladen...
(måste faktiskt säga att kyckling blev god, speciellt i och med att jag hittade på på måfå)

Mamman kom hem vid 5 för att hjälpa mig att hitta till gymnastiken, vi kom lite sent. Där satt jag i två timmar och kollade på, lagom kul. Måste ta med mig en bok nästa gång! Vi kom hem vid 8.

Imorgon ska jag nog handla och kolla in gymet. Känns skönt att handla själv faktiskt för nu kan jag kolla vad de har och läsa på att förpackningar utan att någon står och trampar och tycker jag är konstig.

Det blir bättre och bättre. De första dagarna var inte jättebra, jag hade lätt för att gråta och kännde mig utanför. Nu har jag accepterat att det finns en verklighet här precis som det gör hemma. Jag visste om det förut men att veta och inse/acceptera är inte samma sak. Jag mår i alla fall bra nu fast jag saknar folk hemma förstås!

Kanske kan ta en bild imorgon på bilen och de björnar till hundar de har!

2 kommentarer:

  1. Fattar inte varför mina kommentarer inte fastnar. Får se om denna gör det. Hursonhelst så tycker jag det var bra mat. det kan väl bli din "mission" som de säger på amerikanska, att få dem att äta annat ärn makaroner och chips med ost.Mamma

    SvaraRadera
  2. Gjorde själv nåt liknande för första gången häromdagen. Följde ett recept i Buffé (ica:s kundtidning) med en massa grönskaer och potatis i en djup bakplåt med kycklinglår ovanpå och skjuts in i ugnen. Det blev riktigt bra. Det var för sex personer, men Calle och jag hade åkt skridskor och åt för fem!
    Pappa

    SvaraRadera