lördag 22 januari 2011

Svensk dator!

WOHO jag har äntligen ett svenskt tangentbord! Gud jag tar typ glömt bort hur man skriver på det... Jag kan säga att det har varit en väldigt mystisk och konstig prosses att få denna grej att funka

Ok, det här har hänt denna vecka (som inte äns är en vecka men känns som en månad)
I måndags åkte åkte jag tidigt till flygplatsen och träffade fem andra svenska flickor. Vi kom bra överens under vår inte allt för korta resa. Jag gick upp halv sex på morgonen och kom till hotellet ca tre på natten svenk tid.
Man bodde tre och tre i varje rum. Jag delade med en tjej från Brasilien och en från England. De var trevliga men jag umgicks inte med dem så mycket. Den engelska kanske jag inte skulle ha kommit bra överens med men inte hon från Brasilen. Hon såg ut som 50 (ingen överdrift) med sitt hår och kläder (dock inte i ansiktet) vilket bevisar vilken hemsk utseende fixerad människa jag är...
Efter att ha suttit i 11 timmar på planet fick vi nu sitta 10 timmar igen (med lunch och små raster)
Hon som pratade var en bra retoriker men det blev ganska tröttsamt eftersom hon pratade långsamt och sa samma saker fast med olika ord, vilket ifs är bra för att alla ska förstå. Men efter tre dar var man ganska trött på det.
Som jag redan skrivit var i New York en snabbtur på onsdagen, det var jättekul.

Det här suger, jag kan inte lägg upp bilder för att de är skrivskyddade... Hatar datorer..

Ok, i torsdags kom mamman M och hämtade mig på hotellet. Hon är trevlig. Jag träffade barnen, en av S vänner och hans flickvän. Jag sa inte så mycket, jag var itne trött, jag var död.

Sen i går var det snowday så barnen var hemma. Vi lekte ute i snön, spela spel och kollade på film. Sen saknade jag folk hemam och skypade lite. På kvällen vart det bättre, då kom pappan E hem. Han pratar mycket med mig och skojar. Vi åkte till barnens låssas mormor och åt pizza. Hon är en väldigt pratig, glad och rolig tant. Henes lägenhet var fullproppad med gossedjur och fotton, det känndes väldigt amerikanskt.

Idag har jag inte gjort så mycket, pappan, barnen och jag åkte för att hämta han bil som är på verkstaden. Men det slutade med att vi köpte pulkor och jag provade att köra minivanen som kommer att vara min. Det gick bra trotts storleken..

Nyss åt jag makoaroner med cheese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar